fbpx

Vitaminas B2 (Riboflavinas)

45.00 

Vitaminas B2 – riboflavinas yra tirpus vandenyje B grupės vitaminas,  svarbus baltymų, riebalų ir angliavandenių apykaitai bei energijos gamybai. Turi įtakos raudonųjų kraujo kūnelių formavimuisi, antikūnių gamybai, palaiko normalias odos ir gleivinių funkcijas, svarbus regėjimui. Vitaminas B2 būtinas norint išlaikyti sveiką odą, nagus ir plaukus. Taip pat skatina žaizdų gijimą, palaiko normalią skydliaukės ir antinksčių veiklą, imunitetą. Vitaminas B2 naudojamas kaip profilaktinė priemonė migreninio galvos skausmo ir kataraktos prevencijai bei gydant reumatoidinį artritą ir odos ligas. Vitaminas B2 padeda organizmui pasisavinti vitaminą B6, folinę rūgštį, geležį. Gydant anemiją, geležies preparatuose esantis vitaminas B2 didina jų efektyvumą.

Sblizingas
Produkto kodas: 1255 Kategorija: Tyrimo ID: 17682

Aprašymas

Vitamino B2 trūkumas pasireiškia ypač retai, dažniausiai skurdžiose šalyse. Kartu pasireiškia ir kitų vitaminų stoka. Dažnai vitamino B2 stoka būna pas vartojančius alkoholį ar sergančiuosius lėtinėmis virškinimo ligomis, vėlyvose vėžio stadijose. Daugiau vitamino Β2 reikia nėščiosioms, žindančioms, vartojančioms kontraceptinius preparatus.

Vitamino B2 trūkumas pirmiausia pasireiškia regeneruojančiuose audiniuose, ypač akių, odos ir burnos gleivinės epiteliame audinyje. Todėl pirmieji šio vitamino trūkumo požymiai yra gerklės skausmas, įtrūkę lūpų kampai, perštinčios akys, nuovargis.

Vitamino B2 trūkumui budinga:

  • Nervų sistemos sutrikimai: greitas nuovargis, energijos stoka, padidėjęs nervingumas;
  • Akių pažeidimai: junginės uždegimas, pasireiškiantis akių sausumu ir jautrumu bei deginimo pojūčiu akyse, ragenos ir lešiuko drumstumas, atsiranda jautrumas ryškiam apšvietimui;
  • Gleivinių pokyčiai: liežuvio ir gerklės paraudimas ir perštėjimas, įtrūkimai lūpų kampučiuose, suskeldėjusi lūpų oda;
  • Odos, nagų ir plaukų pažeidimai: šiurkšti, pleiskanota ir paraudusi oda, priešlaikinės raukšlės ant veido, slenkantys plaukai, lūžinėjantys nagai taip pat gali būti mažakraujystė, apetito stoka.

Rekomenduojama vitamino B2 paros norma 1,5 – 2 mg. Pagrindiniai vitamino B2 šaltiniai yra pienas ir jo produktai, kiaušiniai, mėsa, kepenys, žuvis, žalios lapinės daržovės, pomidorai, kruopos, sojos pupelės, migdolai, alaus mielės.

Vitamino B2 perteklius pasitaiko ypač retai, kadangi organizme jis nekaupiamas, o nepanaudotas kiekis yra pašalinamas su šlapimu.