VitD Vitaminas D (D2+D3)

Akcija!

15.99  7.90 

Vitaminas D (VitD) padeda organizmui įsisavinti kalcį bei fosforą ir apsaugo kaulus nuo išretėjimo, osteoporozės ir rachito. Vitaminas D dalyvauja augimo ir brendimo procesuose, yra itin svarbus organizmo imunitetui – tyrimai rodo, kad vitaminas D sumažina alergijų, diabeto, inkstų, autoimuninių bei širdies ligų, kvėpavimo takų infekcijų ir net piktybinių navikų atsiradimo riziką.

Sblizingas
Produkto kodas: 1136 Kategorijos: , , , , Tyrimo ID: 4868

Aprašymas

Vitaminas D (VitD) padeda organizmui įsisavinti kalcį bei fosforą ir apsaugo kaulus nuo išretėjimo, osteoporozės ir rachito. Vitaminas D dalyvauja augimo ir brendimo procesuose, yra itin svarbus organizmo imunitetui – tyrimai rodo, kad vitaminas D sumažina alergijų, diabeto, inkstų, autoimuninių bei širdies ligų, kvėpavimo takų infekcijų ir net piktybinių navikų atsiradimo riziką.

Perdozavus vitamino D gali vystytis hiperkalcemija, inkstų ligos, aterosklerozė. Taip pat gali kamuoti nuovargis, svorio svyravimai, pykinimas, vėmimas, pablogėjęs apetitas.

Prieš tyrimą būtina bent jau 3 dienas nevartoti vitamino D papildų, kadangi jie gali iškraipyti laboratorinio kraujo tyrimo rezultatus.


Kas yra vitaminas D?

Vitaminas D  yra vadinamas saulės vitaminu, nes 90 proc. vitamino D mes pasigaminame dėl saulės poveikio ir tik 10 proc. šio vitamino mes gauname su maistu. D2 yra augalinės kilmės, o D3 – gyvulinės. Šis vitaminas dažnai yra vadinamas hormonu, dėl jo unikalių savybių. Paprastai jis yra prisimenamas, kai atsiranda bėdų dėl kaulų tvirtumo, kadangi padeda įsisavinti kalcį ir apsaugo kaulus nuo išretėjimo, osteoporozės ir rachito. Tačiau pastaruoju metu literatūroje pasirodo vis daugiau straipsnių, kad vitaminas D yra itin svarbus organizmo imunitetui, bendram tonusui, depresijos prevencijai. Jis sumažina riziką susirgti daugeliu kitų ligų, kaip: alergija, gripas, diabetas, tuberkuliozė, nutukimas, hipertenzija, išsėtinė sklerozė, nugaros skausmai, inkstų ligos, širdies ligos, plaukų slinkimas, piktybiniai navikai, kvėpavimo takų infekcijos, aukštas kraujo spaudimas. Vitaminas D yra ypatingas, kadangi mažina kaulų lūžių riziką, stiprina imunitetą, gerina širdies funkciją ir greitina žaizdų gijimą.

Ką reikia žinoti motinoms?

Labai svarbu prisižiūrėti tinkamą vitamino D lygį nėščiosioms iki pagimdant, kadangi tai turės įtakos kūdikiui. Subalansuoti kiekiai leidžia kūdikiams gimti sveikiems, su stipria imunine sistema ir būti nealergiškiems. Tai taip pat sumažina priešlaikinio gimdymo riziką.

Kaip pakelti vitamino D kiekį organizme?

Dažnais atvejais, esant nedidelei stokai, vitamino D kiekį gali sureguliuoti mityba. Tačiau labai svarbu atsiminti, kad kiekvienas organizmas įsisavina medžiagas individualiai ir vieniems reikia vartoti mažiau arba daugiau tam tikrų produktų, negu kitiems, kad pasiekti tą patį efektą. Vitamino D turi: lašiša, menkė, sardinės, skumbrė, krevetės, kiaušiniai, jogurtas, karvės pienas. Gali pagelbėti saikingas lankymasis soliariumuose. Daugiau vitamino D turi žuvies taukų maisto papildai, o gydantis hipovitaminozę skiriamas micelizuotas vandeninis vitamino D tirpalas arba koncentruota injekcija į raumenis.

Kas būna perdozavus vitamino D?

Vitamino D tam tikrais atvejais galima ir perdozuoti, kas yra žymiai retesnė problema už vitamino trūkumą. Su saulės spinduliais perteklius yra neįmanomas, dažniausiai tai nutinka vartojant papildus, skirtus vitamino D deficitui gydyti, tačiau nežinant šio vitamino realaus kiekio organizme. Perdozavus įvyksta hiperkalcemija, gali pasireikšti: anoreksija, šleikštulys, pykinimas, viduriavimas, vidurių užkietėjimas, nuovargis, galvos svaigimas, šlapinimosi pagausėjimas, troškulys, prakaitavimas, galvos skausmai ar svorio netekimas.